Blog

Blog

Jak sociální sítě změnily svět byznysu

  • Příchod sociálních sítí donutil firmy přehodnotit marketingové strategie a přizpůsobit byznys lidem.
  • Spotřebitelům nestačí pasivní konzumace, chtějí se zapojovat.
  • Chtějí větší otevřenost, uvolněnost, originalitu a diverzifikaci.
  • Spotřebitelé začali vyžadovat odklon od klasické strategie „snažit se za každou cenu prodat“ k navázání komunikace, porozumění a vazeb. K tomu jsou sociální sítě jako stvořené, firmy zde mohou snadno reagovat na připomínky a dotazy spotřebitelů.
  • Vytvoření jakéhosi emocionálního pouta, podniky často uveřejňují informace o lidech ve firmě, o její celkové kultuře či zajímavosti ze zákulisí. Je důležité být osobní.
  • Příkladem z českého prostředí může být třeba týdeník Respekt, který se snaží zapojovat své čtenáře do diskuzí a tvorby obsahu, stejně tak ponouká své redaktory k názorovým debatám s uživateli.
  • Sociální sítě donutily firmy přesunout investice z masových kampaní do menších a více segmentovaných. Díky jednoduchému způsobu komunikace a sdílení je možné nechat velkou část práce na propagaci na uživatelích samotných (jen když dobrý marketing).
  • Nepřehlížet jednotlivce, ten dokáže během několika minut rozšířit negativní zkušenost.
  • Díky sociálním sítím uživatelé vidí, že se dá dělat zábavný marketing.
  • Spotřebitelé chtějí upřímnost, ať jsou firmy samy sebou. Díky tomu se mohou nějak zapsat do jejich paměti, protože se něčím – svými stanovisky a názory – odliší od konkurentů.
  • Dnes spotřebitelé vyžadují snadnou a rychlou komunikaci s firmou. Již nestačí uvést e-mail či číslo na zákaznickou linku. Zákazníci chtějí vést rozhovor přes sociální sítě, kde se cítí jako doma. Chtějí mít na výběr, jakým způsobem firmu zastihnout a chtějí si být jistí okamžitou reakcí.
  • Sociální sítě také poskytly firmám nepřeberné množství dat a údajů k analyzování, tzv. Big data. Ty ale není tak snadné správně pochopit a vyvodit z nich relevantní výsledky, je tedy nutné vzdělávat své pracovníky v této oblasti a držet se nejnovějších trendů v oblasti měření metrik.
Zdroj: http://www.mediaguru.cz/2013/07/jak-socialni-site-zmenily-svet-byznysu/#.Ud1O5-8otwq

Archiv starších novinek

uLékaře.cz

Největší a nejrychleji rostoucí portál o zdraví v ČR. Umožňuje efektivní zásah cílové skupiny lidí hledající informace o zdraví. Přes 335.000 unikátních návštěvníků a více jak 2.360.000 zhlédnutých stránek za měsíc.
čti více

 
proLékaře.cz

Největší informační zdroj pro lékaře na českém a slovenském internetu. Digitalizovaný obsah archívu časopisů ČLS JEP, MF, Ambit, GEUM aj. Celoživotní vzdělávání lékařů, on-line kongresy, diskuze, katalog kongresů, aj.
čti více

 
ClipNote - prodejní nástroj

ClipNote je dokonalé iPad řešení pro komunikaci s lékaři. Je to prodejní nástroj, který pomáhá edukovat lékaře a vytváří obousměrnou komunikaci s Vašimi klienty.
čti více