Blog

Blog

Jak sociální sítě změnily svět byznysu

Příchod sociálních sítí donutil firmy přehodnotit marketingové strategie a přizpůsobit byznys lidem.
Začal věk participativní ekonomiky, kdy spotřebitelům nestačí jen pasivní konzumace produktů, chtějí se zapojovat. Kromě toho mají na podniky stále vyšší nároky – chtějí větší otevřenost, uvolněnost, originalitu a diverzifikaci.

Spotřebitelé začali vyžadovat odklon od klasické strategie „snažit se za každou cenu prodat“ k navázání komunikace, porozumění a vazeb.

Podniky často neuveřejňují posty o svých produktech, ale spíše informace o lidech ve firmě, o její celkové kultuře či zajímavosti ze zákulisí. Je důležité být osobní.

Lidé velmi oceňují možnost interakce a participace.

Hodnota značky se již neřídí vzorečkem emocionální hodnota plus funkční hodnota v porovnání s cenou. Do rovnice je třeba ještě přidat možnost účasti.

Sociální sítě donutily firmy přesunout investice z obrovských masových kampaní do menších a více segmentovaných. Díky jednoduchému způsobu komunikace a sdílení je možné nechat velkou část práce na propagaci na uživatelích samotných, tedy v případě, že jste odvedli dobrou marketingovou práci.

Není možné přehlížet jednotlivce, protože právě ten dokáže během několika minut rozšířit negativní zkušenost s vaší firmou pomocí internetu do stovek domácností.

Uživatelé již jsou unavení strnulostí a strohostí. Vidí, že se dá dělat zábavný živoucí marketing a ten začínají vyžadovat od všech.

Spotřebitelé chtějí upřímnost, ať jsou firmy samy sebou. Díky tomu se mohou nějak zapsat do jejich paměti, protože se něčím – svými stanovisky a názory – odliší od konkurentů.

Nebojte se tedy zaujmout k něčemu postoj, i když to bude riskantní.

V dnešní době spotřebitelé vyžadují snadnou a rychlou komunikaci s firmou. Již nestačí uvést e-mail či číslo na zákaznickou linku. Zákazníci chtějí vést rozhovor přes sociální sítě, kde se cítí jako doma. Chtějí mít na výběr, jakým způsobem firmu zastihnout a chtějí si být jistí okamžitou reakcí.

Zdroj: Mediaguru.cz


Archiv starších novinek

uLékaře.cz

Největší a nejrychleji rostoucí portál o zdraví v ČR. Umožňuje efektivní zásah cílové skupiny lidí hledající informace o zdraví. Přes 335.000 unikátních návštěvníků a více jak 2.360.000 zhlédnutých stránek za měsíc.
čti více

 
proLékaře.cz

Největší informační zdroj pro lékaře na českém a slovenském internetu. Digitalizovaný obsah archívu časopisů ČLS JEP, MF, Ambit, GEUM aj. Celoživotní vzdělávání lékařů, on-line kongresy, diskuze, katalog kongresů, aj.
čti více

 
ClipNote - prodejní nástroj

ClipNote je dokonalé iPad řešení pro komunikaci s lékaři. Je to prodejní nástroj, který pomáhá edukovat lékaře a vytváří obousměrnou komunikaci s Vašimi klienty.
čti více