Blog

Blog

Použití online obsahu se vyplácí víc než toho klasického

Jakou hodnotu přináší sledování off-line resp. online médií?

Podle americké poradenské firmy Boston Consulting Group a její studie si průměrný americký uživatel cení přínos sledování obsahu online na 970 USD ročně, kdežto jeho konzumace v offline světě mu po odečtení nákladů přináší „jen“ 900 USD za rok.

Jak výzkumníci k těmto číslům došli? Rozdělili mediální obsah do sedmi kategorií:

  • Knihy
  • Rádio a hudba
  • Americké noviny a časopisy
  • TV a filmy
  • Videohry
  • Zahraniční noviny a časopisy
  • Obsah vytvářený uživateli – tedy zejména sociální sítě a uživateli vytvořený obsah webových stránek

U každé kategorie nechali uživatele stanovit, jakou hodnotu jim přináší jejich sledování online a v „offline“ světě. Od výsledných částek pak odečetli náklady a vypočetli průměrnou hodnotu přebytku. Mezi online aktivitami viděli dotazovaní největší hodnotu v sociálních sítích a v obsahu vytvářeném uživateli. Jeho přínos tvořil třetinu kompletní hodnoty online médií. Této kategorii samozřejmě hrají do karet velmi nízké náklady – za používání Facebooku či YouTube uživatelé nic neplatí. V offline konzumaci pak američtí uživatelé přisuzují největší hodnotu knížkám. Offline konzumace médií obecně ve srovnání prohrála zejména kvůli tomu, že je zatížena až čtyřikrát vyššími náklady, uvádí studie.

Prognóza: Online konzumace navíc bude podle výzkumníků dále růst. Lidé totiž kupují stále více přístrojů, na kterých mohou obsah číst, poslouchat nebo sledovat. „Průměrný uživatel dnes vlastní 2,9 zařízení, což je skoro třikrát více než před třemi lety. A v průběhu dalších tří let průměrný počet vzroste na 4,1,“ uvádí studie.

Zdroj: lupa.cz


Archiv starších novinek

uLékaře.cz

Největší a nejrychleji rostoucí portál o zdraví v ČR. Umožňuje efektivní zásah cílové skupiny lidí hledající informace o zdraví. Přes 335.000 unikátních návštěvníků a více jak 2.360.000 zhlédnutých stránek za měsíc.
čti více

 
proLékaře.cz

Největší informační zdroj pro lékaře na českém a slovenském internetu. Digitalizovaný obsah archívu časopisů ČLS JEP, MF, Ambit, GEUM aj. Celoživotní vzdělávání lékařů, on-line kongresy, diskuze, katalog kongresů, aj.
čti více

 
ClipNote - prodejní nástroj

ClipNote je dokonalé iPad řešení pro komunikaci s lékaři. Je to prodejní nástroj, který pomáhá edukovat lékaře a vytváří obousměrnou komunikaci s Vašimi klienty.
čti více