Blog
Tajemství úspěchu virální reklamy
- Neuromarketingový výzkum vědců z Harvardu pomocí oční kamery zjišťoval, na co se internetoví diváci přesně zaměřují, a díky rozboru mimiky tváře identifikovali, jaké emoce videa vyvolávají.
- Přišli na pět problematických bodů.
Problém č. 1: Příliš výrazný branding
- Při sledování reklam se diváci zaměřují na pár věcí (ústa či oči herců nebo na logo značky).
- Ve chvíli, kdy je logo ruší, tak se přestávají dívat.
Problém č. 2: Lidé jsou hned znudění
- Nejvíce času věnují lidé videím, které je hned ze začátku překvapí nebo rozesmějí.
- Reklamní spot, který si svůj dramatický vrchol nechává na konec, na internetu nefunguje.
Problém č. 3: Lidé nesledují video až do konce
- Zaujmout v prvních sekundách však nestačí. Důležité je proto do spotu pravidelně rozmístit emoční vrcholy, vystavět z nich horskou dráhu.
- Vyplatí se vytvářet kratší epizody.
Problém č. 4: Video se líbí, ale nesdílí se
- Některá videa se sice líbí až do konce, ale i tak se virálem v pravém slova smyslu nestanou, nesdílejí se. Např. Nahota – (video Bud’s Light) pro většinu byla (byť zakrytá) až příliš šokující.
- Ideální virální video se podařilo značce Evian, která se svými bruslícími miminy přesně namíchala směs překvapení a radosti bez zbytečného šokování.
Problém č. 5: Všichni prostě nesdílejí…
- Podle výzkumu nejčastěji sdílejí jednak extroverti, jednak egocentrici.
- Důvodem je jejich potřeba zvyšovat svůj sociální status, ukázat vlastní vkus a přehled o aktuálním dění, nikoliv potěšit ostatní.
- Vyplatí se tedy cílit na ty, kteří jsou na sociálních sítích aktivní a sdílejí.
Zdroj: http://www.mediaguru.cz/2013/09/tajemstvi-uspechu-viralni-reklamy/#.Ukwm4-_upwp