Blog

Blog

Tajemství úspěchu virální reklamy

  • Neuromarketingový výzkum vědců z Harvardu pomocí oční kamery zjišťoval, na co se internetoví diváci přesně zaměřují, a díky rozboru mimiky tváře identifikovali, jaké emoce videa vyvolávají.
  • Přišli na pět problematických bodů.

Problém č. 1: Příliš výrazný branding

  • Při sledování reklam se diváci zaměřují na pár věcí (ústa či oči herců nebo na logo značky).
  • Ve chvíli, kdy je logo ruší, tak se přestávají dívat.

Problém č. 2: Lidé jsou hned znudění

  • Nejvíce času věnují lidé videím, které je hned ze začátku překvapí nebo rozesmějí.
  • Reklamní spot, který si svůj dramatický vrchol nechává na konec, na internetu nefunguje.

Problém č. 3: Lidé nesledují video až do konce

  • Zaujmout v prvních sekundách však nestačí. Důležité je proto do spotu pravidelně rozmístit emoční vrcholy, vystavět z nich horskou dráhu.
  • Vyplatí se vytvářet kratší epizody.

Problém č. 4: Video se líbí, ale nesdílí se

  • Některá videa se sice líbí až do konce, ale i tak se virálem v pravém slova smyslu nestanou, nesdílejí se. Např. Nahota – (video Bud’s Light) pro většinu byla (byť zakrytá) až příliš šokující.
  • Ideální virální video se podařilo značce Evian, která se svými bruslícími miminy přesně namíchala směs překvapení a radosti bez zbytečného šokování.

Problém č. 5: Všichni prostě nesdílejí…

  • Podle výzkumu nejčastěji sdílejí jednak extroverti, jednak egocentrici.
  • Důvodem je jejich potřeba zvyšovat svůj sociální status, ukázat vlastní vkus a přehled o aktuálním dění, nikoliv potěšit ostatní.
  • Vyplatí se tedy cílit na ty, kteří jsou na sociálních sítích aktivní a sdílejí.

Zdroj: http://www.mediaguru.cz/2013/09/tajemstvi-uspechu-viralni-reklamy/#.Ukwm4-_upwp


Archiv starších novinek

uLékaře.cz

Největší a nejrychleji rostoucí portál o zdraví v ČR. Umožňuje efektivní zásah cílové skupiny lidí hledající informace o zdraví. Přes 335.000 unikátních návštěvníků a více jak 2.360.000 zhlédnutých stránek za měsíc.
čti více

 
proLékaře.cz

Největší informační zdroj pro lékaře na českém a slovenském internetu. Digitalizovaný obsah archívu časopisů ČLS JEP, MF, Ambit, GEUM aj. Celoživotní vzdělávání lékařů, on-line kongresy, diskuze, katalog kongresů, aj.
čti více

 
ClipNote - prodejní nástroj

ClipNote je dokonalé iPad řešení pro komunikaci s lékaři. Je to prodejní nástroj, který pomáhá edukovat lékaře a vytváří obousměrnou komunikaci s Vašimi klienty.
čti více