Jak psát tiskovou zprávu
Většina tiskových zpráv, které kolem sebe vidíme, je natolik špatných, že ani nemohou plnit své cíle. Pojďme se podívat na několik pravidel, které vám pomohou vytvořit tiskovou zprávu lepší a účinnější.
Tiskové zprávy patří do kategorie Public relations a pro řadu firem je v podstatě jeho jedinou součástí. Šéf zavelí a marketingové nebo PR oddělení vydá tiskovou zprávu. Většina tiskových zpráv, které firmy produkují, je však natolik špatných, že vlastně neplní žádný účel. Možná jen ten, že šéf je spokojený, když zpráva vznikne. Mám však za to, že je to dost málo.
Pojďme se podívat, jak by taková tisková zpráva měla vypadat, aby byla úspěšná. Připravil jsem si pro vás 7 bodů, které vám pomohou.
Postup při zadávání tiskové zprávy:
PM zadá požadavek na TZ u Š. Š. požádá PM o soupis "faktů" a dá na vědomí TS požadavek od PM. Š. pošle fakta ATZ s datem odevzdání. ATZ pošle TZ Š. Š. zajistí obsahovou korekci u TS. PO souhlasu TS zajistí Š. korekturu. Š. pošle finální verzi (včetně naformátování) RR ke kontrole. Š. pošle výslednou TZ PM na vědomí a TS na rozeslání.
Vysvětlivky:
PM = projektový manažer
Š. = šéfredaktor (Jana Vápeníková)
TS = Tomáš Šebek
RR = Ruda Ringelhán
ATZ = autor tiskové zprávy (Andrea Ringelhánová)
TZ = tisková zpráva
Příklad TZ [ODT]